23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Grænsen mellem netbutikken og den fysiske butik eksisterer ikke

Kunderne vil ikke acceptere forskelle i prisen på nettet og i fysiske butikker. Elektronikbutikken Power har allerede taget konsekvensen.

Kunderne accepterer ikke, at der er forskellige priser og vilkår, hvis de handler i butikker, der både sælger på nettet og i fysiske butikker. Gennemsigtighed er alfa omega, viser ny analyse fra FDIH.

- Vi kan en gang for alle slå fast, at virksomhederne skal fokusere på at skabe ens oplevelser for kunderne – især når det kommer til pris og generelle vilkår. Vi er nået til æraen for Total Retail, hvor kunderne ikke vil mærke forskel på, om de handler på nettet eller i den fysiske butik. Hvis ikke butikkerne er opmærksomme på udviklingen, så ender de som fortidslevn, siger Niels Ralund, adm. direktør i FDIH.

Elektronikgiganten Power har forudset udviklingen og indført en klokkeklar strategi, der tager hensyn til, at kunderne vil have ens vilkår og priser:

- Alle har snakket om omni-channel i lang tid, men ingen turde føre strategien ud, når det kom til prisen. Vi havde en fornemmelse, og så tog vi bind for øjnene og hoppede ud i det. I dag er det en af de væsentligste grunde til, at alle Power-butikker i Danmark tjener penge. Det betyder simeplthen alt, fordi vi giver kunderne det, de efterspørger. Det er en gamechanger, siger CEO i Power Jesper Boysen

Powers system fungerer ved, at en unik udviklet prisrobot konstant overvåger markedet og otte gange i døgnet opdaterer POWERs produktpriser. Dermed kan virksomheden effektivt tilpasse prissætningen af hele varesortimentet og tilbyde kunderne den bedste pris - uanset om de handler på power.dk eller i butikkerne.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.203